(Download) "Totuuden Valossa" by Abd-ru-shin * Book PDF Kindle ePub Free
eBook details
- Title: Totuuden Valossa
- Author : Abd-ru-shin
- Release Date : January 17, 2016
- Genre: Religion & Spirituality,Books,
- Pages : * pages
- Size : 668 KB
Description
Abd-ru-shin’in Graalin sanoma vĂ€littÀÀ tiedon luomakunnan rakenteesta. Yksinkertaisin sanoin se selittÀÀ yhteenkuuluvaisuudet aukottomasti ja antaa kokonaiskatsauksen kaikesta luomakunnassa tapahtuvasta.
Se kohdistuu vain ihmisyksilöön uskontunnustusta, kansallisuutta tai rotua huomioon ottamatta, koska hÀnellÀ on yksin kannettavanaan myös vastuu kaikesta, mitÀ hÀn ajattelee ja tekee.
Varmasti ja kiertelemÀttÀ se osoittaa ihmiselle, mitÀ tietÀ hÀnen on kuljettava löytÀÀkseen jo tÀÀllÀ maan pÀÀllÀ todellisen onnen, so. pÀÀstÀkseen sisÀiseen rauhaan ja iloisen toiminnan tilaan.
Nykyaikana hÀdÀn ja murheen perusvika on, niin kuin kaikkina menneinÀkin aikoina vain ihmisyksilössÀ. Jos hÀn vakavissaan muuttuu hyvÀksi, muuttuu kaikki muukin hyvÀksi. Se vaikuttaa heti avioliittoon, perheeseen ja lopulta koko kansaan, joka vasta sitten voi kehittÀÀ omaa laatuaan ja omaa kulttuuriaan sen korkeimpaan kukoistukseen.
Graalinsanomassa selitetÀÀn seikkaperÀisesti, mitÀ todella on ihmisen vapaa tahto, mitÀ merkitsevÀt jÀrki ja sisÀinen tunne (intuitio), sielu ja henki, mitkÀ tehtÀvÀt niillÀ on ja missÀ suhteessa ne ovat toisiinsa.
Kolme suurta luomakunnan lakia, vuorovaikutuksen laki (laki kylvöstÀ ja sadosta), samanlaatuisuuden vetovoiman laki ja painavuuden laki selittyvÀt koko suuruudessaan ja yksinkertaisuudessaan.
TĂ€llöin saamme tietÀÀ, ettĂ€ esim. kylvön ja sadon lakia (Gal. 6:7) ei ole pidettĂ€vĂ€ vain maallista viljaa koskevana vaan myös ihmisen tekoja ja ajatuksia tarkoittavana, joista lahjomattomien luomakunnan lakien toimiessa kypsyy tarkalleen hyvÀÀ tai pahaa tahtoa vastaava hedelmĂ€, joka taas ainoastaan ihmisen itsensĂ€ on nautittava. Ajatukset, sisĂ€iset tunteet ja teot ovat erittĂ€in vaikuttavia muotoja eli »tekoja» (Ilm. 14:13), jotka pysyvĂ€t yhteydessĂ€ alkuunpanijaansa kunnes hĂ€n vapautuu niistĂ€. Ne muovaavat hĂ€nen »kohtalonsa», ja j oskus hĂ€nelle sattuu kohtaloniskuja, joita hĂ€n ei osaa selittÀÀ itselleen siitĂ€ huolimatta, ettĂ€ hĂ€n itse on antanut niihin aiheen aikaisemmissa maallisissa elĂ€mĂ€njuoksuissaan.
Toistuvasti painotetaan Graalinsanomassa, miten tÀrkeÀÀ ihmiselle on luomakunnan lakien tunteminen jo sen vuoksi, ettÀ hÀnen hengellÀÀn on kyky oivaltaa nÀissÀ laeissa Jumalan tahto . Vain silloin, kun ihminen asettaa luomakunnan lait koko maallisen elÀmÀnsÀ perustaksi, on todellinen rakennustyö mandollista. Siten hÀn tÀyttÀÀ Jumalan tandon.
MeidÀn on otettava nÀmÀ lait, jotka Jumala on liittÀnyt luomakuntaan sellaisina kuin ne ovat, muuttumattomina ja ikuisina, aina samoina niin kuin Jumala on aina sama, ikuinen.
Muita tÀrkeitÀ kysymyksiÀ, jotka liikuttavat etsivÀÀ ihmistÀ, kÀsitellÀÀn selvÀsti ja asiallisesti, koskevatpa ne kohtaloa, perisyntiÀ, olemassaolon merkitystÀ ja tarkoitusta, syntymÀÀ ja kuolemaa, tuonpuoleista elÀmÀÀ, inkarnaatiota, sukupuoliongelmaa ja avioliittoa tai Kristuksen lÀhetystehtÀvÀÀ ja ristinkuolemaa, Jumalanpoikaa ja Ihmisenpoikaa, Lusiferin salaisuutta, viimeistÀ tuomiota, kosmista kÀÀnnettÀ, PyhÀÀ Graalia, Graalinlinnaa.
Graalinlinnasta sanoo Abd-ru-shin, ettĂ€ se todella on olemassa henkisen luomakunnan korkeimmalla paikalla, kaukana ihmishenkien paratiisin ylĂ€puolella. Se on ylĂ€puolellaan olevasta Jumalan valtakunnasta tulevien sĂ€teilyjen voimansiirtopaikka syvemmĂ€llĂ€ olevia luomakunnan osia varten. Johanneksen IlmestyksessĂ€ sanotaan Graalinlinnaa »Jumalan temppeliksi» (Ilm. 11:19).
Vain sieltĂ€ nĂ€htynĂ€ voidaan Graalista tulevassa sanomassa antaa aukoton katsaus koko luomakunnan toiminnasta. SiitĂ€ nimi »Graalinsanoma», joka saa vielĂ€ erityisen merkityksen ilmestymĂ€llĂ€ aikana, jona ihmiskunta on tĂ€rkeĂ€ssĂ€ kÀÀnnekohdassa.
On itsestÀÀn selvÀÀ, ettÀ Graalinsanoma on kokonaan Kristuksen opin pohjalla. Mutta se ottaa huomioon tosiasian, ettÀ nykyihminen on kouluttanut jÀrkiajatteluaan niin paljon ja hionut ajatteluvÀlineensÀ niin terÀviksi, ettÀ hÀnelle ei enÀÀ riitÀ se lapsellisen yksinkertainen usko, jota Jeesus aikanaan vaati ja jonka avulla ihmiset voivat kulkea tietÀ Jumalan luo. Siksi Graalinsanoma selittÀÀ Kristuksen opin kielellÀ, joka on sovellettu ihmisen nykyiselle a jattelutavalle. HÀnelle vÀlitetÀÀn siten tieto, joka antaa sen varmuuden, josta vÀhitellen kasvaa uskon tilalle nykypÀivÀnÀ vÀlttÀmÀtön vakaumus.
TĂ€hĂ€n annettakoon esimerkki ensimmĂ€isen osan esitelmĂ€stĂ€ »Nousu»:
»Niin on noustava lakkaamatta ylöspĂ€in kaivattua valoa kohden. Pahan tahtominen painaa henkeĂ€ alas ja tekee sen raskaaksi, mutta hyvĂ€n tahtominen kohottaa sen korkealle.
Jeesus osoitti teille tĂ€tĂ€kin varten jo selvĂ€n tien, joka varmasti vie perille; sillĂ€ syvĂ€ totuus on nĂ€issĂ€ yksinkertaisissa sanoissa: »Rakasta lĂ€himmĂ€istĂ€si niin kuin itseĂ€si!»
Siten hÀn antoi avaimen vapauteen ja nousuun, koska itsestÀÀn selvÀÀ on: mitÀ teette lÀhimmÀisellenne, sen teette itse asiassa vain itsellenne! Yksinomaan itsellenne, koska ikuisten lakien mukaan kaikki palaa ehdottomasti takaisin teille itsellenne, hyvÀ tai paha, olkoonpa se jo tÀÀllÀ tai siellÀ. Se tulee! Sen vuoksi teille on nÀin osoitettu yksinkertaisin tie, kuinka teidÀn on kÀsitettÀvÀ askel hyvÀn tahtomiseen.
Olemuksellanne teidĂ€n on annettava lĂ€himmĂ€isellenne, omalla kĂ€ytöksellĂ€nne! Ei vĂ€lttĂ€mĂ€ttĂ€ lainkaan rahalla ja tavaralla, sillĂ€ se sulkisi varattomat antamismandollisuuden ulkopuolelle. Ja tĂ€ssĂ€ olemuksessa, »itsensĂ€ antamisessa» lĂ€himmĂ€isenne seurassa, huomaavaisuudessa ja arvonannossa, jota osoitatte hĂ€nelle vapaaehtoisesti, siinĂ€ on rakastaminen, josta Jeesus puhuu meille. SiinĂ€ on myös apu, jota annatte lĂ€himmĂ€isellenne, sillĂ€ se tekee hĂ€net kykenevĂ€ksi muuttamaan itseÀÀn tai nousemaan korkeammalle, koska hĂ€n voi siitĂ€ vahvistua.»